המונח מודיעין עסקי מתייחס לאיסוף וניתוח מידע עסקי אודות שוק מסוים, אשר מסיעת להנהלה הבכירה של ארגון הפועל באותו השוק בקבלת ההחלטות הטקטיות והאסטרטגיות של הארגון. מודיעין עסקי איכותי יסייע לחברה להימנע מלהיכנס לעסקאות המסוכנות לחברה, ימנף רכישות ושותפויות עסקיות כדאיות, ויאפשר לחברה לפתח אסטרטגיה שיווקית ופיננסית איכותית מול המתחרים שלה בארץ ובעולם.
במסגרת איסוף של מודיעין עסקי נוהגים לאתר ולעקוב אחר קמפיינים של מתחרים בשוק, פרסומים שלהם או אודותיהם, מודעות דרושים, הודעות לעיתונות, מינויים, הודעות לבורסה, דוחות כספיים ועוד. מודיעין עסקי איכותי לא יסתכם באיסוף המידע, אלא יוגש למקבלי ההחלטות בחברה מנותח ומעובד לדו"חות אשר יסייעו בידם בתהליך קבלת ההחלטות.
מודיעין עסקי איכותי יספק לחברה מערך מידע מגוון ומקיף:
היכרות רחבה ומעמיקה של השוק בו היא פועלת
יכולת לבצע ניתוח מתחרים יסודי בכל הקשור לרמת התחרות, גודל המתחרה והמסוכנות שלו לארגון. בנוסף תקבל מידע מלא אודות שיטות השיווק ומבצעי המכירה אותם המתחרים מנהיגים
ניתוח ספקים אשר יאפשר להעריך את היציבות והיכולת של ספקי הארגון
ניתוח לקוחות בהתייחס למוסר תשלומים, לקמפיינים ולמבצעי מכירות אפשריים
מידע מלא אודות טכנולוגיות רלוונטיות בשוק
מידע על מכרזים והזדמנויות עסקיות
שינויים רלוונטיים בחקיקה וברגולציה
מידע על מיזוגים ושותפויות בתחום
במקרים של בדיקת שווקים גלובליים, החברה תקבל מידע מלא על הפעילות הפיננסית, הפוליטית, הדמוגרפית והתרבותית הרלוונטית בשוק היעד
מידע על הפרות של קניין רוחני וסימני מסחר שבבעלות החברה.
ניתוח מודיעין עסקי המעובד ומוצלב מכמה מקורות שונים, יסופק לצרכני המידע השונים בחברה – שיווק, כספים, מחקר ופיתוח ועוד ויאפשר להם לקבל החלטות מבוססות שאינן מסתמכות על הערכות ותחושות בטן.
חברת חקירות המספקת שירותי מודיעין עסקי איכותיים תיתן בידי מקבלי ההחלטות בארגון כלים אופרטיביים אשר יסייעו בתהליך קבלת ההחלטות, ההבניה העסקית האסטרטגית ופעילויות מנע ותגובה מל המתחרים. רצוי שפעילות מודיעין עסקי תיעשה באופן עקבי, שיטתי ולאורך זמן, וכך תתמוך בתוכנית העסקית והשיווקית של הארגון.